Tworzenie CRM (Customer Relationship Management)

Projektowanie i wdrażanie systemów CRM

Naszą specjalizacją jest projektowanie i wdrażanie systemów CRM. Tworzenie dedykowanego oprogramowania CRM (Customer Relationship Management) to jedno z głównych zajęć naszego zespołu i mocny filar prowadzonej działalności. 

Opracowywanie, wdrażanie, migracja i rozwijanie niestandardowych rozwiązań i funkcjonalności z zakresu zarządzania relacjami z klientami umożliwiają naszym klientom poprawę efektywności pracy zespołu i dostępnych zasobów, zwiększają bezpieczeństwo przechowywania i przetwarzania danych oraz pomagają zrealizować wszystkie cele organizacji. Dostarczane przez nas dedykowane CRMy w sposób wymierny przekładają się na osiągane wyniki biznesowe naszych klientów.

Tworzenie CRM dla firm wymaga zarówno wiedzy i umiejętności programistycznych, jak i doskonałego zrozumienia specyfiki działalności klienta i przyjętej przez niego strategii biznesowej. Jako rzetelny dostawca CRM z Krakowa, zdecydowanie mamy to. Zapraszamy do współpracy!

Co to jest CRM?

CRM, również system CRM (ang. Customer Relationship Management) to system informatyczny ułatwiający kontakt z klientem. Głównym celem CRM jest automatyzacja i wspomaganie procesów w relacji klient-organizacja w zakresie pozyskiwania i utrzymania (obsługi) klienta. Korzystanie z systemów CRM jest głównie domeną działów marketingu, sprzedaży, obsługi klienta (BOK) oraz zarządu przedsiębiorstw.

Podstawowa funkcjonalność CRM (aplikacji do zarządzania relacjami z klientami) obejmuje głównie:

  • łatwe i szybkie dzwonienie,
  • wysłanie wiadomości SMS,
  • wysyłanie wiadomości głosowych,
  • komunikację z wykorzystaniem poczty elektronicznej (e-mail),
  • nadanie listu i paczki do klienta,
  • sporządzenie notatki z kontaktu,
  • zmianę statusu sytuacji w jakiej znajduje się klient,
  • przypominanie o umówionym spotkaniu lub telefonie.

Dobrze zaprojektowany system CRM sprawia, że wszystkie relacje z klientem znajdują się dosłownie w jednym miejscu. Co więcej, umożliwia nie tylko realizację celów biznesowych, ale również poprawę relacji z klientami. Wystarczy, że po rozmowie z przeziębionym klientem zostawi się sobie o tym notatkę. Z pewnością będzie mu miło, jeśli przy kolejnym kontakcie zostanie zapytany o zdrowie. W chwili, kiedy główna część działalności jest przeniesiona do Internetu, warto szukać sposobu, by pokazać, że za każdym telefonem, mailem, i SMSem stoi człowiek.

Zalety CRM

Do głównych zalet CRM należy zaliczyć:
  • większą kontrolę nad podejmowanymi działaniami i ich harmonogramem,
  • szybszy kontakt z klientem,
  • zredukowanie kosztów działu call center,
  • utrzymywanie wszystkich ważnych informacji w jednym miejscu,
  • możliwość rozbudowania systemu o indywidualne rozwiązania,
  • zwiększenie ilości pierwiastka ludzkiego w kontaktach,
  • zadbanie nie tylko o materialne i intelektualne, ale też i o emocjonalne potrzeby klientów.

Nasze doświadczenie w tworzeniu CRM

Praktycznie każde rozwiązanie typu: system zapisów, landing page, system płatności itp. prędzej czy później rozszerzaliśmy o niezbędne elementy typowego CRM-u. Nie zawsze potrzebny był rozbudowany panel ze wszystkimi dobrodziejstwami jakie oferuje tego typu system, ale zazwyczaj była to dedykowana obsługa wysyłki powiadomień za pomocą SMS oraz e-mail. W dwóch systemach rozszerzaliśmy powyższe opcje o kolejki dzwonienia dla call center oraz zostawiania prostej notatki z kontaktu telefonicznego. Za każdym razem dbamy o indywidualne podejście do klienta i zaoferowanie mu tylko tych narzędzi, które są mu potrzebne.

Z naszego doświadczenia wynika, że dedykowany rozbudowany system kontaktu z klientami przynosi wiele korzyści, a najważniejszą z nich jest przywiązanie klienta do firmy, która troszczy się o niego. Czy nie to jest marzeniem każdej firmy, która oferuje jakiekolwiek usługi? Wierny zadowolony klient to nie tylko klient, który do nas wróci, ale to też klient, który poleci nas innym i bezinteresownie pomoże nam poszerzyć sieć kontaktów i kontrahentów.

Nie da się ukryć, że najlepszy marketing to marketing szeptany oparty na poleceniach osób, które same skorzystały z usług firmy i chętnie promują ją dalej. My sami chętnie w ten sposób zdobywamy klientów. Dzięki temu często przełamujemy pierwsze lody, bo rozmowa biznesowa jest niewymuszona, a jej punktem zaczepienia może być „wspólny znajomy” i jego wrażenia dotyczące usług z jakich skorzystał i jakie poleca. Takie rzeczy też warto odnotowywać w CRM-ie przy informacjach o kliencie. Może przy okazji będzie można podziękować mu za polecenie lub odwdzięczyć się innym miłym gestem, który na pewno doceni.

Firma tworząca oprogramowanie CRM

Zapytaj o zakres i wycenę stworzenia CRM

Tworzenie CRM to nasz chleb powszedni. Jesteśmy w stanie kompleksowo zrealizować każde zlecenie na zaprojektowanie i wdrożenie systemu CRM. Zapraszamy do kontaktu w celu nawiązania owocnej współpracy!